top of page
مفروشات دي اتش
الشحن والإرجاع
Köp
Alla priser på hemsidan är inklusive moms. DH möbler reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. När du lägger en beställning skickas en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post. Om du har frågor eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post eller telefon. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra Allmänna villkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsidan.
Betalning & Säkerhet
Vi på DH Möbler AB bryr oss om våra kunder och vill att er köpupplevelse skall vara så säker och problemfri som möjligt. Vi följer samtliga lagar för näthandel och använder alltid säkra, krypterade sidor när vi tar emot er personliga information. Vi behandlar all kundinformation med största integritet och säljer aldrig kundinformation vidare.
Avbokning av vara
Lagd order (du har beställt varan i butiken eller på vår hemsida) på beställningsvara som avbokas debiteras med 30% av ordervärdet för den avbokade varan. Alla varor beställs samma dag som handpenningen är betald.
Lagd order (du har beställt eller köpt varan i butiken) på lagervara som avbokas debiteras med 30% av ordervärdet för den avbokade varan eventuell avbeställning skall ske skriftligen via e-post! Näringsidkare, företag har inte rätt till ångersrätt.
Vi har ingen återköp eller retur-rätt på outlet produkter!
Lagd order via hemsidan skall ske skriftligen via e-post till info@dhmobler.se
Garanti
Vi säljer alla produkter med två års fabriksgaranti(exklusive mattor 6 månaders garanti) samt två års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen (läs mer på Konsumentverkets hemsida). Alla reklamationsärende ska mejlas skrifligt till reklamation@dhmobler.se
En del av våra produkter är handgjorda vilket innebär att små olikheter kan förekomma.
OBS
Garantin omfattar inte slitage, repor, märken eller skador som orsakats av stötar eller av en olyckshändelse.
Vid en godkänd reklamation hjälper vi dig enligt följande:
I första hand avhjälpa felet.
I andra hand ersätta dig med en ersättningsvara.
I tredje hand ge dig en skälig ersättning genom prisavdrag.
Är du företagskund som vill köpa möbler och inredning för offentlig miljö så gäller dock särskilda hållbarhetskrav. DH Möbler AB friskriver sig från allt ansvar i det fall våra produkter används i offentlig miljö.
Ångerrätt
För privatpersoner tillämpar DH möbler Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen (distans- och hemförsäljningslagen). Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan.
Produkten och förpackningen ska returneras i väsentligt oförändrat skick, det vill säga oanvänd, hel och ren. Varorna får inte heller ha monterats.Varorna ska levereras tillbaka till vårt lager( vi hämtar inte ut varor från ombud). Du får hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för och en expeditionsavgift på 595 kr!
OBS
order som understiger 1000 kr blir expeditionsavgiften på 299 kr! Den returnerade varan skall vara i lika gott skick som när du mottog den, och ska returneras med sitt originalemballage. Vänligen ange ditt namn samt ordernummer alternativt en kopia av din faktura, samt uppgifter om hur återbetalning ska ske. Återbetalning utförs normalt inom 1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur.
Vänligen kontakta oss innan du returnerar en vara via e-post info@dhmobler.se
Vid köp av en vara som är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad speciellt för dig så gäller inte ångerrätten. Detta kan till exempel vara en soffa i ett specifikt tyg och färg som tillverkas just för dig. Ångerrätten gäller heller inte fullt ut vid specialbeställda varor, dvs varor med leveranstid längre än två veckor.
Du har alltid rätt att avbeställa köpet om du inte har hämtat ut varan men näringsidkaren har rätt till ett skäligt skadestånd (KkL 37,41 §). Skadeståndet ska täcka de kostnader och den förlust som säljaren kan få pga. avbeställningen exempelvis fraktkostnader och lagerhållning. Säljaren har också rätt att på förhand ange en summa eller procentsats som ska ersättas vid avbeställning så länge som ersättningen är skälig i jämförelse med vilka kostnader som normalt kan uppstå.Näringsidkare,företag har inte rätt till ångersrätt.
Om något av ovanstående ej uppfylls förbehåller vi oss rätten att ej återbetala hela beloppet till följd av extra kostnader, skador eller förändrat skick på produkten.
Öppet köp gäller ej hygienvaror som t ex täcken, kuddar, bäddmadrasskydd ,madrasser och bäddmadrasser.
Ångerrätten gäller inte länder utanför EU!
Ångerrätten gäller ej demo-ex (outlet) produkter!
För att ta emot en vara på öppet köp ska kvitto uppvisas samt att varan ska returneras i originalförpackning och vara i oanvänt, oskadat och rent skick. Om varan har märkningslapp, plombering eller liknande ska dessa sitta kvar. Öppet köp gäller inte brutna förpackningar, specialbeställda varor eller reavaror.
Reservation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel,brister i information samt felaktiga specifikationer på vår hemsida detta gäller även bilderna som vissa fall har illustrativ syfte.
Din skyldighet som kund
Din uppgift som kund är att se till att möbeln kommer in i ditt hem. Mått finns angivet till varje produkt. Är du osäker kontakta oss för info. Vi fraktar inte tillbaka en levererad möbel.
Observera att ångerrätt inte gäller för företagskunder.
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Frakt och leverans
Leverans av möbler
Vi erbjuder fri hemkörning inom Skåne, med hela Sverige för beställningar över 30 tusen! (Fraktkostnad till Övre Norrland och Gotland över 20 kg tillkommer.)
Hemleverans sker normalt vardagar mellan 07:00 – 21.00 till närmaste port, grind eller garageuppfart. Vi erbjuder uppbärning mot en avgift, ring eller maila för prisförslag.
Tiden tilldelas beroende på var i landet du bor. Tänk på att leveranstiden angiven på hemsidan är preliminär. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon av transportföretaget dagarna innan leverans för närmare information om leveransdag och tid. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt). Tidsintervallet tilldelas dig beroende på var i landet du bor.
Ej avhämtad order / Fel adress / Avvisade, nekade paket
Om en beställning inte hämtas ut i tid, om adressen, telefonnummer är felaktig eller om beställningen avvisas vid ankomsten och returneras till oss, köparen kommer dock att vara ansvaring för ALLA ytterligare avgifter, inklusive ny leverans och förpackning.
Vid ej mottagen leverans har DH möbler rätt att debitera beställare en avgift för returkostnad samt expeditionsavgift.(returkostnad och en expeditionsavgift på 595 kr! OBS order som understiger 1000 kr blir expeditionsavgiften på 299 kr). Kostnaden för dessa extra avgifter dras av från kundens betalning. Återstående belopp återbetalas inom 7 arbetsdagar.
Se även konsumentverket distansavtalslagen & e-handel.
Leveranstider
Alla leveranstider är ungefärliga. Normal tid är 2-18 veckor från fabrik för beställningsvara.
Lagervaror är varor som vi normalt har i lager för omedelbar leverans/hämtning. Om du önskar delleverans – meddela oss när du lägger din order eller kontakta oss.
Om leveranstiden blir längre än vad som angivits på din order så meddelar vi dig snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna.
Vid avbokning av redan godkänd leverans kommer ni som kund att debiteras returfrakt samt en hanteringskostnad. För att undvika extra onödiga kostnader – ta emot er inbokade leverans.
Transportansvar
DH möbler ansvarar för eventuellt skadad eller förlorad vara under transporten till kunden. Kunden ansvarar för varan under eventuell retur.
Transportskada
Du som kund ansvarar för att det finns någon som tar emot och kvitterar varorna när leveransen utförs. Kunden ansvarar för att syna emballaget, notera eventuell emballageskada, räkna antal kolli samt se till att notering görs på fraktsedel/handscanner när chauffören är på plats, transportskador skall anmälas direkt till speditören. Detta för attkunna bli ersatt för eventuell skada på din produkt.
DH Möbler AB ansvarar ej för eventuela skador hemma hos kund, tex. golvskador eller liknande!
Anmälan om transportskada ska ske inom 24 timmar till DH möbler via mail då vi måste anmäla skadan till vårt fraktbolag.
I anmälan till oss bifogas bilder på emballaget samt skadan på varan innan montering.
Force majeure
DH Möbler AB skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om fullgörelsen av avtalet hindras, försvåras eller försenas av någon omständighet utanför vår kontroll. Såsom befriande omständighet skall anses bland annat myndighetsingripande, ny/ändrad lagstiftning, uteblivna tillstånd, krig, brand, översvämning, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, sabotage, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighe med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Handla tryggt
Vi är måna om att du som kund känner dig trygg med att handla även i vår e-butik. Därför har vi valt att samarbeta med väletablerade företag med hög säkerhet vid betalning.
bottom of page